Monday, February 8, 2010

Apa dah jadi ' Sivaji The Boss'

Ingat lagi pilihanraya kecil kawasan parlimen Permatang Pauh pada bulan Ogos 2008 dimana Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding ganti tempat isterinya Datin Seri Wan Azizah Ismail.

Waktu itu muncul Sivaji The Boss Malaysia...yakni gelaran yang diberi oleh penyokong PKR kaum India kepada Penasihat PKR itu.

Sana sini poster dan sepanduk Sivaji The Boss dari watak Rajnikanth ,pelakon macho dan popular filem Tamil diusung.

Ini dikatakan untuk membakar semangat penyokong kaum India di negara ini yang ramai gilakan Rajnikanth.

Malah Anwar pernah berkata di satu ceramah yang dihadiri ramai orag India beliau adalah seperti ' Sivaji The Boss" yang memerangi apa yang didakwannya sistem korup negara ini.

Maka tidak hairanlah Anwar tampil dengan gaya Sivaji The Boss pada hari Selasa dan Rabu lalu bila perbicaraan kes liwatnya bermula di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Apa dah jadi? Dengar cerita ramai juga yang bertanya kenapa Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah tidak tampil lagi dengan cermin mata hitamnya yang bergaya pada Khamis dan Jumaat.

Ikut ceritanya ramai kalangan penyokongnya yang nampak tidak ngammm Anwar tampil macho begitu pada perbicaraan kes liwatnya.

Ia dibimbangi mencetuskan persepsi yang akan mengurangkan markahnya lagi dikacamata umum dengan penampilan begitu.

Betul ke empunya cerita itu?

Entah le... sekurang-kurangnya sudah dua hari beliau menanggalkan cermin mata hitamnya dan lebih menarik pada satu ketika kelihatan dipapah oleh peguamnya sewaktu turun tangga mahkamah..

No comments:

Post a Comment