Tuesday, January 19, 2010

CABAR TITAH TUANKU: 16 Laporan Polis Terhadap Khalid Samad


Semalam 18 januari 2010, saya turut bersama-sama 16 NGO dan Persatuan Belia dalam parlimen Shah Alam telah membuat laporan polis di Balai Polis IPD Shah Alam, laporan polis di buat berikutan laporan sebuah akhbar berbahasa melayu yang melaporkan kenyataan Khalid Samad mencabar Jabatan Agama Islam (JAIS) dan Majlis Agama Islam (MAIS) sertai politik pada 14 Januari lepas yang di keluarkan oleh beliau sewaktu dia berceramah di Subang Jaya.

Laporan Polis ini di buat kerana apa yang di katakan oleh beliau itu di lihat seolah-olah mencabar dan cuba mempertikaikan titah Duli Tuanku, Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Sarafuddin Idris Shah. tindakan beliau untuk cuba mengheret institusi di bawah naungan baginda ke kancah politik sempit beliau dan lihat seolah-olah menghasut rakyat supaya tidak menghormati baginda sebagai Pemerintah dan Ketua Agama di Selangor.

Sebagai rakyat negeri Selangor, saya meminta agar satu siasatan dapat dilakukan dan tindakan sewajarnya diambil bagi mengelakan kejadian ini berulang lagi.

berita selanjutnya di utusan online dan sinar harian

1 comment:

  1. 10SBH dengan ini secara rasminya menjadi followers blog tuan.

    Dalam memantapkan ukhwah dan merapatkan saf, harapan kami agar dapat kita bersama-sama menjadi followers blog dan membuktikan generasi maya yang bersatu dalam perjuangan di alam siber.

    Menjadi followers di blog 10SBH di http://10sibudakhitam.blogspot.com, kami dahului dengan ucapan terima kasih.

    Salam ukhwah dari 10 Si Budak Hitam..Assalamualaikum.

    ReplyDelete